/Lokomotywa w remoncie. Trwają ostatnie prace

Lokomotywa w remoncie. Trwają ostatnie prace

Już nie­ba­wem  loko­mo­tywa Ty-51 183 sta­nie przy Buł­gar­skiej.  Cały czas pod­da­wana jest ona pra­com zwią­za­nym z wymianą i uzu­peł­nie­niem ubyt­ków zewnętrz­nej kon­struk­cji. To naj­waż­niej­szy i naj­bar­dziej cza­so­chłonny etap reno­wa­cji parowozu.

Paro­wóz od kilku tygo­dni tonie w huku ude­rza­nego metalu, sycze­niu pal­ni­ków i szu­mie szli­fie­rek. Wszystko okra­szone jest spek­ta­klem ognia i iskier.

– Prace nad reno­wa­cją naszej loko­mo­tywy wkro­czyły w naj­bar­dziej zaawan­so­wany etap — mówi Łukasz Boro­wicz, rzecz­nik pra­sowy Lecha Poznań. — Wszyst­kie prace toczą się zgod­nie z pla­nem. Cie­szymy się, że reali­za­cja pro­jektu prze­biega bez utrud­nień i nie jest w żaden spo­sób zagro­żona — dodaje.

Po zakoń­cze­niu naprawy poszy­cia paro­wóz przej­dzie ponowne śru­to­wa­nie, by uzy­skać jed­no­lity, matowy wygląd. Następ­nie Ty-51 183 wraz z węglar­ską zaczną odzy­ski­wać ory­gi­nalne barwy — zostaną poma­lo­wane czarną farbą grun­tową, a następ­nie czarną ema­lią. Obrę­cze kół, zgar­nia­cze i porę­cze będą koloru czer­wo­nego. Ostat­nim eta­pem będzie zamon­to­wa­nie szyby, osłona bre­zen­towa, reflek­tory, tabliczki i osłony. Przy­jęty har­mo­no­gram prac zakłada ukoń­cze­nie reno­wa­cji loko­mo­tywy na początku kwiet­nia 2016 roku.

Wów­czas zostaną dopięte do końca for­mal­no­ści zwią­zane z posta­wie­niem paro­wozu przy Buł­gar­skiej. Wybrana zosta­nie rów­nież firma budow­lana, która przy­go­tuje sta­no­wi­sko dla Ty-51 183.

– Mamy już gotowy szcze­gó­łowy pro­jekt wyko­naw­czy — mówi Woj­ciech Ter­pi­łow­ski, kie­row­nik działu Pro­mo­cji i Reklamy Lecha Poznań. — Prze­ka­za­li­śmy go spon­so­rowi pro­jektu, Kom­pa­nii Piwo­war­skiej, która poszu­kuje wyko­nawcy pro­jektu. Naj­waż­niej­sze będzie jed­nak uzy­ska­nie pozwo­le­nia na usta­wie­nie loko­mo­tywy ze strony Wydziału Urba­ni­styki i Archi­tek­tury Urzędu Mia­sta. Ta pro­ce­dura jest nie­stety cza­so­chłonna. Sza­cu­jemy, że odsło­nię­cie Loko­mo­tywy będzie moż­liwe w dru­gim kwar­tale tego roku — dodaje.

Reali­za­cja pomy­słu kibi­ców stała się moż­liwa dzięki współ­pracy ze spon­so­rem klubu, marką Lech Pils oraz poznań­ską Fabryką Pojaz­dów Szy­no­wych Hipo­lit Cegiel­ski SA, która pod­jęła się zada­nia odre­stau­ro­wa­nia lokomotywy.

źró­dło: Prze­my­sław Szyszka/Lech Poznań/www.lechpoznan.pl
tekst: infor­ma­cja prasowa

Kibol Kolejorza. Nie boi się tak o sobie mówić - z wykształcenia jest filologiem polskim, więc wie, co słowo "kibol" oznacza w gwarze wielkopolskiej. Na międzynarodowej arenie od ponad 10 lat dopinguje Borussię Dortmund oraz Chelsea Londyn. W wolnych chwilach biega i jeździ na rowerze.